tisdag 21 april 2009

Allt är relativt.

På mina resor till Danmark har jag plockat upp en hel del information som i den stora världen är helt trivial men är livsviktig i sitt sammanhang. Som till exempel:
  • Hur man sover på en nattbuss (svar: dåligt)
  • Var flyget till Köpenhamn egentligen går från trots att flygbusschaufören inte vet (svar: terminal 5)
  • Hur lång tid det tar att springa från fel terminal till rätt terminal
  • Hur man överlever 11 timmar på ett tåg på en dag (svar: 1:a klass)
  • Vilken av all tågmat som är orimligt dyr (svar: all)
Något jag har kvar att lära mig är:
  • Att förstå danska (Uppenbarligen har jag något fel i språkcentrat i hjärnan, ett hål där min förståelse för danska borde vara. Hur jag än lyssnar hör jag bara grötmummel. Och jag skäms eftersom de är så trevliga.)

2 kommentarer:

  1. När du någon gång lär dig förstå danska så kommer du upptäcka att danskar inte alls är trevliga.

    SvaraRadera
  2. Oj då, undra då varför de ser så glada ut?

    SvaraRadera